Annons:
Etikettnyheter
Läst 1197 ggr
Drömmis
2018-02-08 06:46

Ny Sajtvärd. Nu kör vi!

Hej allihop.

Sandra heter jag och är den nya sajtvärden. Innan jag presenterar mig vill jag bara säga att det ska bli så oerhört kul att få igång den här sidan tillsammans med er. Hundparkour är något jag brinner för och utför med mina vovvar de flesta dagar.

Vem är då Sandra? 

Jo, jag är en inbiten hundnörd på 23 år som lever och andas hund. Jag jobbar på ett hundcenter, har hundkurser på sidan om samt tränar mina egna 2 busfrön på den lediga tid jag har. Hundar är ju verkligen mening med livet, håller ni inte med? 

Och det här med parkour då, varför är det så intressant? För min del så är hundparkour ett grymt hjälpmedel, det stärker både hundens kropp och knopp, bygger självförtroende och muskler, ja det är helt enkelt bra på alla möjliga sätt. Dessutom är det rätt imponerande med klättrande hundar 😉. 

Eller vad tycker ni själva, varför är parkour något ni sysslar med?

Och presentera er gärna :).

Annons:
IngaTrnqvist
2018-02-08 12:16
#1

Vad roligt att sajten vaknar till liv igen!

Jag heter Inga, och har hållit på med dog parkour sedan 2013, men sysslat mycket med balansövningar redan innan det. DP är ett naturligt inslag i våra promenader, och äldsta hunden hoppar upp på allt han kan för att han vet att han får godis ;) Jag har en liten blandras som snart fyller 10 år, och en berger des pyrenees som är 5 månader. Kör särskilt mycket parkour med pyrrevalpen just nu, det är perfekta kontaktövningar och hjärngympa för honom för att ge honom uppgifter under "tråkiga" koppelpromenader :)

Drömmis
2018-02-09 04:20
#2

#1. Vad kul att höra :). Det är verkligen oerhört givande ja, speciellt när det gäller valpar, oj så sött de sover sen ;) <3 och jag tror faktiskt jag sett några tricks-klipp på dig och din äldre herre via fb, fantastiskt duktiga är ni!

flocken
2018-02-09 19:46
#3

Lycka till ☺ Jag tränar bara parkour på hobby nivå. Min kille har posttraumatisk stress. Vi tränar självförtroendet med olika övningar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-12 06:08
#4

#3. Tusen tack ❤️. 

Det låter ju perfekt. Har ni märkt någon förändring sen ni började med parkouren?

flocken
2018-02-12 06:14
#5

#4 Jag har ett inlägg här om honom. Inte jätte uppdaterat. Men han har fått bättre självförtroende. Även att jag vet att han aldrig blir frisk

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MaaariaS
2018-03-04 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Presenterar oss lite här,Jag heter Maria och har en chinese crested powder puff/papillon som heter Max och  är 14,5  år,vi har hållit på med DP sen han kom till mej för 10 år sedan(visste dock inte att det hade ett namn då) nu vågar jag inte låta han hoppa upp på jättehöga eller smala saker pga av hans ålder, men lägre saker går fortfarande bra,jag är här på sajten för att lära mej mer om DP även om jag tyvärr inte kan göra så mycket med min kille längre 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Drömmis
2018-03-07 07:06
#7

#6. Välkommen :).

Vilken liten sötnos du har. 

Kul att du hållit på med det i så många år, och kan nog tänka mig att det inte hade ett namn för 10 år sedan ;), är en relativt ny hundsport, iaf här i Sverige, men förhoppningsvis en sport som växer och får fler användare :) .

MaaariaS
2018-03-07 17:38
#8

#7 Tack så mycket 🙂

Han är underbar ❤️

Ja han visade intresse för att hoppa upp på saker när han kom så jag fortsatte med det,kul att det nu har ett namn och att så många verkar göra det med sina hundar 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: