Annons:
Etikettutmaningar
Läst 3826 ggr
taylor__lambert
2016-06-24 19:44

Utmaning - Push

Eller också mer känt som "flip". En del kanske kan den här övningen och för mig är det inte nödvändigt, utan bara något jag känner för att göra.

Normalt sätt, hatar jag den här övningen.
För att det är så pass stor skaderisk att det egentligen inte gynnar hunden ett dugg. MEN Jag har ändå detta år tänkt chansa på att lära Micke "push" för att jag är helt tom på idéer att lära honom något inom parkour, han kan det mesta, jag kan inte komma på något han inte kan och som jag inte kommer ha nytta av.

I denna tråd kommer ni få se hur jag går till väga att lära Micke push, från start. Första videon kommer inom kort. Förhoppningsvis kommer han att lära sig det, men om han inte lär sig något, har jag ändå mentalt stimulerat honom större delen av året.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

  • Redigerat 2022-01-21 15:11 av Niklas
Annons:
taylor__lambert
2016-06-24 23:57
#1

.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

IngaTrnqvist
2016-06-30 13:55
#2

Så duktiga ni är! Kul att se hur andra lär in det :)

taylor__lambert
2016-07-01 10:48
#3

#2 tack. Ja det är alltid intressant, alla hundar är ju så olika likaså dess förare. Vi får se om det blir något då vädret har en extremt viktig roll i det här. Men jag hoppas att det går vägen :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
2016-07-01 12:11
#4

Idag blev andra passet gjort och jag är så sjukt stolt! Han fattade nästan direkt! ❤️ Solen visade sig idag tyvärr (även om den inte visade sig när vi gick ut, dumma sol!) och det syns på honom att han blir extremt seg och trött och utmattad. Men han är så duktig kille! Nu ska vi bara nöta och nöta ❤️ Trodde inte att det skulle gå så här fort, men än är vi inte helt klara med momentet, det finns en del kvar att nöta på. 🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
2016-09-28 14:44
#5

Måste försöka göra ett pass nu snart, så vi kan utvecklas lite i denna träning!! Har inte känt mig motiverad alls nu när de börjat bygga ordentligt precis i närheten, de spränger, gräver låter som bara den, känner inte för att ens gå ut med hunden då >.<'

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Janssonlisa]
2017-06-21 12:46
#6

wow snyggt jobbat!

Annons:
[Janssonlisa]
2017-07-01 08:38
#7

Tack så mycket för inspirationen, jag och Charlie har kommit en bra bit på vägen!

Magica 8888
2019-10-21 14:12
#8

Hur går det nu? Fortsatte du?

Upp till toppen
Annons: