Annons:
Etikettberättelser
Läst 860 ggr
Cahira
7/29/15, 2:26 AM

Vart börjar ni?

Berätta vart ni startar en hund? Vid vilken ålder? Vad lär ni in först? Ja vilken nivå startar ni med?

Allmänt nyfiken. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
taylor__lambert
8/5/15, 12:11 PM
#1

Nästa hund jag skaffar kommer jag nog börja redan vid 12v ålder, mest för att bygga upp en ordentlig relation och samarbetsvilja men också för att dom är som mest lättlärda. Kommer då bara börja med grunderna, långsamt, försiktigt, tassar upp och även Stadga kommer tränas, sen kommer jag utöka svårigheterna successivt allt efter valpens framsteg, utveckling och hur den växer. 🙂 Micke började jag ju med 2011, då var han runt året, började även då med grunderna för en stadig grund är alltid bra, men lärde också honom att vara medveten om att rumpan existerar och kan användas

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
8/6/15, 1:48 AM
#2

Jag har väntat med Frodo tills 2 år så att skelettet skulle vuxit klart. http://vallhundar.ifokus.se/articles/5500ad92ce12c4248d01672c-skelettets-tillvaxt-hos-hund?discussions-1

Det minimerar skador. Men eftersom det börjar närma sig att börja så är jag lite "allt på en gång" i hjärnan och vet inte helt vad för träningsplan jag ska lägga upp för det är sånt strul i huvudet så vet inte vart jag ska börja riktigt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nadilda
8/16/15, 10:42 PM
#3

I princip direkt när de kommit hem. Inga svåra saker utan typ framtassarna mot ett träd eller sten, gå på vingliga underlag, klättra upp för brantare kullar med min hjälp. Blir en rolig grej vi gör ihop!

panini
8/28/15, 11:44 AM
#4

Ja började med min direkt när jag fick hem han. Gå på stockar, gå från sten till sten, ställa tassarna på saker, balansera på murar mm.

Upp till toppen
Annons: