Annons:
Etikettsele-recensioner
Läst 1280 ggr
taylor__lambert
2015-06-21 16:44

Hurtta Outdoor Active

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
Hunden
  • Engelsk cocker spaniel
  • 5 år
  • För stor för sin ras
  • Svår att hitta bra passande sele åt.
Selen

Köpt: Djurmagazinet Farsta

Pris: 349:-

Färger: Rosa & Svart

Reflexer: delvis, uppe och lite på bröstet.

Sele typ: Y-sele

Vadderad: Ja

Koppelfäste: Rygg

Handtag: Ja, litet

Övrigt: Selen är snygg och verkar bekväm, jag hade hört mycket gott om just denna sele och kände att den var värd att prova. Den testades för de vanliga saker jag brukar träna och aktivera min hund med.

Draget gick sisådär, han drar ju riktigt bra i den men jag känner det inte fullt ut, det kan vara att han inte har alla sina muskler tränade jag vet inte, mycket troligt men selen kändes ändå inte 100% på draget.

Spåret gick toppen men jag märkte att selen glappar som satan framtill, remmarna som går upp till nacken åker liksom ännu högre upp och bröstplattan verkar förflytta sig uppåt med, och ändå är den till 100% spänd, en mindre skulle inte passa honom, det skulle bli för tajt, den han har nu är den som är rekommenderad av Hurtta och Micke är ju en större cocker att den borde ju sitta rätt, men icke.

Parkour passet gick ganska bra, åter igen som innan, den glappar! Handtaget var helt ok, men jag kanske skulle vilja ha den lodrät istället för vågrät, känns bekvämare, ska den vara vågrät vill jag nog ha den lite längre och högre så att jag får ett bättre grepp. Samt att när jag hjälpte honom upp så släppte spännena lite grann, så den vart större, och det kändes inte helt rätt.

Materialet verkar dock vara väldigt bekvämt och Hurtta är väldigt slittåligt. Hur selen är emot väta vill jag ej testa då den ska lämnas tillbaka. Passformen och designen är nog toppen på rätt hund men min hund är nog inte den typen som ska ha den, ändå har jag som sagt hört att cocker ska funka bra i den, men så kan det vara, alla är ju individer, passar säkert andra hundar. Den satt lite grann för nära i armhålorna också och det vill jag inte ha.

Med denna recension av denna sele så kommer jag lämna tillbaka den och leta vidare efter en ny sele.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: