Annons:
Etikettbiler-filmer
Läst 764 ggr
hund_katt
2015-03-07 12:06

Rockys parkour-tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har fått hem min Hurtta Active sele !! Har inte provat den ännu men ska göra det snart. Tänkte jag skulle göra en liten tråd till Rocky, en jaktavlad golden retriever som fyller 4 i sommar :D Vi har redan testat lite parkour. Och han älskar det! Haha, han ska upp på varje stubbe och sten och hoppas på att han ska få en godis xD haha. Stadga kan han ganska bra. Säger jag tydligt stanna så stannar han om jag drar i kopplet. Dock är han inte helt hundra på T.ex om jag hoppar åt sidan så stannar han inte xD , eller, han kan stanna men han liksom rycker till och är påväg att 'följa med' mig. Så det håller vi på att träna på. Fick även lyfta honom(!!) igår! Sa till han att sätta upp framtassarna på en gammal kaninbur i trädgården. Den är ganska hög så han kunde inte hoppa upp själv. Så jag sa till han att sätta upp tassarna, sen lyfte jag upp bakbenen en bit sen hoppade han upp själv. Eftersom det var så högt och vi inte hade en riktig sele så lyfte jag ner honom!! Jag är stolt både över mig själv och över honom! Jag klarade lyfta ett 30 kg muskelpaket från en ca 130 cm hög bur!! Och han har inte blivit buren sen han var liten valp! Han satt så lugnt i famnen så jag knappt ville sätta ner honom xD Jaja, nu ska jag sluta prata :D skickar en bild på honom, dock ingen parkourbild då jag inte hunnit ta några :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
taylor__lambert
2015-03-07 14:32
#1

Roligt att få se mer av er :D

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

hund_katt
2015-03-07 14:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Nu har vi testat selen! Tror den sitter som den ska :D Har kollat med dom där jag köpte selen om den sitter som den ska, så väntar på svar där. är dock lite osäker på banden bakom benen.. Dom känns 'vassa'… Aja, får se. Skulle den va 'vass' så kan jag ju bara sy dit lite mjukare tyg typ fleece eller nåt. Nu ska vi ut och prova :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2015-03-07 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Här är några bilder!! :D Han fick hoppa upp på en jättestor sten, lite lägre än mig bara, men kom ju på sen när han kommit upp att jag ska lyckas få ner honom också xD det var ganska brant på alla sidor, en sida var dock inte lika brant :) så jag lyckades få ner honom. Stenen var för hög för att bära ner honom också :p Stolt över att han inte sprang nerför stenen, eller kastade sig xD han är duktig på att kasta sig osv och inte tänka på att han kan skada sig :p det kommer han på efter han skadat sig… Och inte heller lär han sig av sina misstag… Haha. Men nu gick han lugnt ner, eller 'kröp' ner. Jag höll emot också så han inte skulle ramla framåt. Sen när han var i höjd så jag kunde ta tag i selen så stannade han och väntade tills jag kunde hjälpa honom ner. Hahah, sen när han var på en annan sten så tog jag tag i handtaget på selen, kanske råkade hålla handen vid rumpan eller nåt, för han trodde typ att jag skulle bära ner honom eller nåt.. Så helt plötsligt när han är påväg att hoppa ner och hans överkropp var i luften, så slappnar han av i bakbenen och bakbenen 'glider ner' från stenen xD som tur hann jag få tag på honom xD hahaha jag vet inte vad han fick för sig :p haha

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

taylor__lambert
2015-03-09 10:04
#4

Gu va han ä fin asså 😍Jag tror att det kan vara smart att göra som dutänkte, att sy dit en fleece bit på remmen under, tycker den går in väldigt mycket i armhålan.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

hund_katt
2015-03-09 11:27
#5

Aa, den ska tydligen sitta så. Men ska sy dit lite mjukare typ :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Molliza
2015-03-10 16:26
#6

Så roligt att ni skapat en bildtråd! 🙂 superfin kille! 

Och håller med dig och #4 om att det vore superbra med lite mjukare vid armhålan 👍eftersom att den verkar skära in  där

Annons:
hund_katt
2015-03-10 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Aa, vi ska fixa det :) mamma så att vi kunde sätta på sån mjukis som man har på grimmor på hästar :) dom är luddiga och skyddar mot skav, och skyddar mot både värme och kyla :) trodde först det skulle bli för varmt att ha, men mamma sa att det inte blir så varmt :) så eftersom jag är så lat och inte orkar sy så köper jag istället ;) haha Igår åkte vi lite buss. Körde lite parkour under tiden vi väntade på bussen. Den går inte så ofta här :p en gång i timmen går den.. Så när vi klivit av första bussen, stadsbussen(som också går en gång i timmen) fick vi vänta en stund innan nästa buss kom. Vi cyklade vägen hem från busshållplatsen(bussen stannar vid stora vägen, så vi får gå ca 2 km innan vi kommer hem) och fick syn på en flock med rådjur :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2015-03-10 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Här är bild på rådjuren :) lyckas ni se dom på första bilden? :p några vita prickar kan man nog se iaf :p Andra bilden lyckades jag zooma in lite :) så där syns dom bättre :p Denna flock ser vi nästan dagligen här hemma.. Men ändå så tröttnar man aldrig på att se dom :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Molliza
2015-03-10 18:05
#9

Duktig han är! 🙂och jag älskar bilden när han blundar 

och nej rådjur tröttnar man inte snabbt på på även om man ser dem ofta😃

Wezza
2015-03-10 18:45
#10

Härliga bilder! 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

taylor__lambert
2015-03-10 20:19
#11

#7 smart mamma du har, har jag faktiskt aldrig tänkt på men nu när jag tänker efter så visst funkar det! 
Rådjurs är något man alltid ser här också, alltid kul men har blivit jobbigare då dom börjar komma närmare hundarna för var dag som går här, hundarna blir ju som galna XD ser man inga rådjur så ser man alltid en och annan vit rumpa skutta iväg.
Håller med #9 älskar när han sitter och blundar ser ut som han verkligen njuter av solen.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
2015-03-11 04:50
#12

Åh vad mysigt med rådjur, och vad fin han är!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

hund_katt
2015-03-11 06:39
#13

#9 tack :D #10 tack så mycket! :) #11 ja, den bilden tycker jag också var riktigt härlig :) #12 tack :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Upp till toppen
Annons: