Annons:
Etikettövrigt
Läst 2001 ggr
taylor__lambert
2015-03-02 22:40

Sele Recensioner!!

Skulle vilja ha några som kan hjälpa till och skriva lite Recensioner av olika selar! Någon som känner intresse för det?
Jag vill ha både positiva och negativa åsikter om selen så att man kan få en mer helhets bild.
Anledningen till detta är för att dom som undrar vad för sele som är bra kan kolla in på det och se om den selen passar just deras hund.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
isabella93
2015-03-04 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mina har varsin Metizo-sele ( http://www.metizodezign.se/produkter/metizoselen/ )

+ Alla remmar är ställbara, ordentligt fodrad, mycket reflexer, sitter bra och hindrar inte hundens rörelser, finns att köpa med handtag på ryggen

- Fodret tar lång tid på sig att torka om det blivit blött (det är kanske mest ett problem för små hundar, som blir blöta om magen när gräset är fuktigt)

Och så har jag nyligen köpt hurttas nya y-sele till Leia ( http://www.petsintown.se/produkt.asp?kategori=100&artnr=932290  )

+ Sitter längre från armhålan (minskar risken för skav), ringen fram gör att halsöppningen får bättre passform än på den gamla y-sele-modellen, glider inte framåt, mycket reflexer

- Inte lika ställbar som Metizo-selen

isabella93
2015-03-04 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och en bild på hurtta-selen (bilden blev konstigt beskuren när jag la båda i samma inlägg):

hund_katt
2015-03-04 20:46
#3

#2 haha hennes min xD "ey, ey, inga bilder här va?!"

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

taylor__lambert
2015-03-04 21:03
#4

#1 super! 👍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ravynsfair
2015-04-13 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har flera olika selar till Hector, gör ett nytt inlägg för varje sele så att det blir smidigt med bilder :)

Vi börjar med min personliga favorit - Amoken
+ Grymt snygg, välsittande, går att specialbeställa, breda stabila remmar som inte skaver eller ger onödigt tryck, knäppen på båda sidor om hunden - perfekt till stela hundar och tvåbeningar så man slipper krångla med att lyfta ben osv. 
Ring finns fram på bröstet så att man kan använda den likt en WGV-sele. 

- Tar en stund för dem att torka om de blir riktigt blöta. (har med fleecefoder)
Vore bra om de var ställbara runt halsen också.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Ravynsfair
2015-04-13 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Nästa sele blir en **Julius K9
**

Min är av äldre modell, men fullt funktionell! 

+ Stabil sele, breda remmar som fördelar trycket bra, går att spänna både fram och runtom hunden så att selen sitter perfekt, bra och stabilt handtag som bilden under visar, finns i många olika färgvarianter och storlekar. 

- Blir ryggplattan ordentligt blöt så är den blöt länge!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
Ravynsfair
2015-04-13 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

VGW-Sele

+ Finns inga plus att ge gällande just parkour förutom att den är snäppet bättre än ett enkelt halsband. 

- Inga fästen på ryggen för kopplet vilket tvingar en att koppla hunden enbart fram, för min del känns inte det så bra vid parkour då hunden kan snava på kopplet vid olika moment och då i värsta fall skada sig ordentligt. 

Skaver lätt och hamnar i armhålorna på hunden, ger även ett onödigt och säkerligen obehagligt tryck i nacken vilket resulterade i att  vi gjorde oss av med denna sele väldigt fort.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Ravynsfair
2015-04-13 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Klassisk spårsele

+ Enkel att justera till rätt storlek, finns i många olika modeller på marknaden i både läder och syntetiska material. 
Allt från ofodrade till helfodrade, finns något för alla. 
Ger ett bra stöd vid olika parkourmoment. 

- Skulle önska ett handtag på ryggen för att kunna hålla hunden enklare. 
(Finns modeller med "handtag" men just min har inte det)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: