Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1036 ggr
Leviosa
2/15/15, 11:01 PM

Tips på selen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå gänget! Jag och min blandis har funnit oss i det här med hundparkour, men har ännu inte kommit så långt att vi köpt någon sele ännu. Någon som vill tipsa om något bra sele? Ekonomivänligt och snyggt är kraven, men såklart ska den ju hålla i säkerhet och praktik. :) kram!

Annons:
[Wilbur]
2/15/15, 11:08 PM
#1

Jag köpte en på Hööks rea idag! 20 kr och den sitter bra.
http://www.hooks.se/produkt/hundsele/40742/40744/

Leviosa
2/15/15, 11:24 PM
Leviosa
2/15/15, 11:28 PM
#3

hur känns kvallen på den tro? Jag är lite fördomsfull mot allt för billiga saker på det sättet hehe.. :) Men det kan ju vara en bra nybörjar-provapå-grej, så köper jag en ny när ekonomin ser bättre ut 😊 men snygg var den ju också, blev lite överraskad 😂

taylor__lambert
2/16/15, 10:27 AM
#4

Jag har tre selar här hemma, en ifrån Limex (X-sele), En från Dogman (D-sele) och ett VGW bälte. Den jag använder mig mest av är Dogmans då den har handtag, men Limex selen använder jag också :) Både limex och dogman kostade mig bara 50:- och jag har haft dom i 4 år och jag tycker dom funkar superbra på min hund.

Amstaffen jag tar hand om har tre selar han med (eller 4 vet inte :p ), en VGW, en ifrån Rogz och så är det en till som jag inte vet vad det är för nått. Jag älskar Rogz selen på honom då jag tycker den omfamnar honom på bästa sätt och han blir lättare att hjälpa. Den som jag inte vet vad det är för nått den har ett handtag men den selen brukar sällan vara på honom när han kommer hit.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/16/15, 11:07 AM
#5

#1 Vart hittar man måtten? Står att man kan hitta på hemsidan men jag hittar inte :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Molliza
2/16/15, 11:29 AM
#6

Jag har tyvärr haft lite svårt att hitta en sele som sitter perfekt, den som sitter bäst hittills är hurrta y-selen, men vet inte riktigt vad gränsen går för ekonomivänligt ;).  annars har vi en Rogz sele som sitter lite dåligt under magen tyvärr, denna fick vi av den förra ägaren så vet inte vad hon köpte den för men de ska inte vara allt för dyra tror jag. Sen har vi en D-sele också som är bra därför att den har handtag men tyvärr sitter den lite för nära armhålorna. Jag hittar inget märke så vet inte vad den heter  och vi köpte den någon gång på rea så vet inte priset. 

En sele jag skulle vilja prova är Rukka y-sele 

Men alla hundar är ju så otroligt olika i kroppen så det som gäller är nog att åka till närmaste djurbutik, om man har möjlighet, och prova sig fram :)

Annons:
taylor__lambert
2/16/15, 11:41 AM
#7

#5 på de allra flesta varor så ska det komma upp när man klickar på "Mer information och måttabeller" MEN det verkar som om just den selen inte har någon tabell utan man får antingen ringa dom och fråga eller besöka butik. På de andra selarna fanns en tabell men inte på den :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/16/15, 11:47 AM
#8

#7 Ja det brukar ju det men som du säger inte på den.
Fanns inte i vår butik heller såg jag nu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2/16/15, 11:50 AM
#9

#8 kan mycket väl vara så att det inte står för att den ska ut ur sortimentet :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/16/15, 11:52 AM
#10

#9 Dåligt  :/ Fast andra produkter de har/har haft har det inte stått mått på heller :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2/16/15, 11:59 AM
#11

#10 de kanske är dåliga på att uppdatera, eller så prioriterar dom det som säljs mest av. Hur som så är det dåligt, allra helst för dom som kanske inte har fler än en butik i närheten eller dom som inte har en butik alls i närheten.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/16/15, 12:10 PM
#12

#11 Ja håller med, dåligt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
2/16/15, 1:22 PM
#13

Jo, kvaliteten är väl vad Hööks-kvalitet är.. Tittade på den nu och där stod ingen storlek i den heller, men jag tog den minsta sorten och den sitter bra på mina puffar när den är som mest inspänd. Jag hade med hundarna i butiken och provade ut där, annars blir det bara fel och ska bytas och grejer.

Annons:
Fridaaaa
2/16/15, 2:05 PM
#14

#13 Ja jag hade velat testa den men finns ej i butik här 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leviosa
2/16/15, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En sån blev det! Syns kanske inte så bra mot svart hund men "plattan" eller vad det kallas på ryggen är orange och har reflexer, med ett sånt där handtag på :) 129kr på Hööks!

Molliza
2/16/15, 9:32 PM
#16

så bra att ni hittade en! Snyggt :)

taylor__lambert
2/16/15, 9:54 PM
#17

Den vart ju super!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/19/15, 9:48 AM
#18

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2/19/15, 11:46 AM
#19

#18 hittade en väldigt kort recension här men den verkar ju väldigt stabil så att säga :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/19/15, 12:00 PM
#20

#19 Ja den bloggen har jag läst på 🙂 Men tänkte om det fanns andra här som testat den 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
taylor__lambert
2/19/15, 12:31 PM
#21

#20  den är väl relativt ny? Tänker att inte många som har hunnit prova den, själv har jag inte ens sett den i de djuraffärer som ligger runt mig, men det är absolut nått jag vill testa. Den ser ut att vara skön och robust, belastningen ser ut att kunna bli jämn på hundens kropp.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
2/19/15, 12:39 PM
#22

#21 Ja det är den, därför jag tänkte om någon hunnit testa den ännu.
Mest sett dock storlek från45, hoppas innerligt att det finns mindre :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: