Annons:
Etikettsele-recensioner
Läst 1262 ggr
taylor__lambert
1/10/15, 2:28 PM

Vad har ni för selar?

Vad har ni för selar till era hundar?

Varför har ni just den selen?

När används den, vilket syfte?

Jag har till min cocker tre selar, ett VGW bälte, en cykelsele från hurtta och en Y-sele. VGW är endast för att min mormor ska orka hålla emot honom när han är där. hurttas cykelsele används oftast vid parkour då den har handtag och reflexer vilket inte y-selen har, dessutom har y-selen gått sönder lite i knäppningen och man ska ju helst inte använda skadad utrustning.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Frida B
1/10/15, 3:55 PM
#1

Olika, vet inte vad dom heter för är inte jag som köper dom! Inte min hund än ;) Men alltid sele till parkour dock!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AnneN
1/10/15, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har Metizo-sele till båda mina hundar, dessa selar används till vardags på varje promenad… enda gångerna jag inte har selen på hundarna (förutom inomhus) är när vi tränar för tävling i grenar där man inte får ha sele på tävling.

Har provat många olika selar genom åren, men detta är den enda som har suttit riktigt bra på Velvet som annars har någon slags mellanstorlek = antingen är de för små eller för stora, men Metizo-selen är ställbar i alla remmar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thea_thea
1/10/15, 7:23 PM
#3

Hurttas y-sele, men ska byta till en med handtag.

Storip
1/11/15, 1:06 PM
#4

#2 Fin bild - älskar ögonen 😉

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


AnneN
1/11/15, 3:35 PM
#5

#4 Tack, ja det är mina aliens 😃

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wenniz
1/11/15, 5:41 PM
#6

Har vinthundssele då det är den enda selen som passar min Whippet. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
fridarebecka
1/12/15, 7:22 AM
#7

En vanlig vadderad y-sele(osäker på märket) eller VGW-selen. Föredrar den vanliga y-selen vid parkour men VGWn funkar också 🙂

nadilda
1/14/15, 4:04 PM
#8

Jag har en hurtta y-sele som används vid skogspromenader när hon blir smutsig (eller egentligen två) och en rukka y-sele som används i stan och när vi åker buss. Sedan har jag en Björkis nomesele som används vid drag och spår.  Och en cykelsele, men den används väldigt sällan!

Rukka-selen på bilden, här är vi dock inte i stan! 😛

Fridaaaa
1/14/15, 7:28 PM
#9

Hurtta Y-sele
Sitter bra och hundarna verkar gilla dem.
Har dem alltid vid promenad, dogparkour eller vad vi nu gör ute. (ej i trädgården dock)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineF
1/15/15, 3:27 PM
#10

Metizo sele på promenad/dogparkour, går att knäppa fram och bak och sitter bra. Reflexer.
Gustaf & Evita sele när vi spårar, mjuk och bra med reflexer.

Upp till toppen
Annons: