Annons:
Etikettutmaningar
Läst 676 ggr
taylor__lambert
2015-01-07 15:30

Utmaning - Bro

Det finns lite olika sorters broar, tanken med denna övning är att hunden ska gå på en bro liknande yta som är en aning vinglig så hunden får mer självkänsla.

Kom ihåg
  • Glöm inte säkerheten använd alltid sele
  • Ta allt i er egen takt
  • Ha ett glatt humör
  • Ha bra och positiv belöning
  • Tänk på vädret och anpassa därefter

Ha roligt och dela gärna med er av er träning 🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Frida B
2015-01-10 16:10
#1

Haha hittar jag någonting som kan likna en sådan bro här är jag med, men av någon anledning finns inget sådant här där jag bor…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

taylor__lambert
2015-01-10 16:16
#2

#1 Om det finns kan du ju även använda dig av en vippbräda som finns på de flesta lekplatser. Blir ju "bro aktigt" och man fokuserar träningen mer på balansen vilket är den riktiga tanken med denna Utmaning :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Frida B
2015-01-10 16:49
#3

#2 haha gills agilityhindret gungbrädan..? 🤐

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

taylor__lambert
2015-01-10 16:58
#4

#3 nja skulle väl inte kalla det för att ta till omgivningen, men finns det absolut inget annat än det så funkar ju det med 🙂 Kanske finns något nedfällt träd i närheten som vippar?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Frida B
2015-01-10 17:24
#5

#4 inga nedfällda träd, kommunen är riktigt snabb med att ta bort sådana saker. Men får ge mig ut och leta helt enkelt!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

taylor__lambert
2015-01-10 17:28
#6

#5 trist :/ hoppas du hittar något! :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
slarvigt
2015-01-11 08:02
#7

Här i Malmö får man inte vara på lekplatser med hund, är det inte så överallt? Det är synd, för vissa lekplatser (eller egentligen skolgårdar främst kanske) får det verkligen att klia i fingrarna :)

Frida B
2015-01-11 10:30
#8

#7 jo, det stämmer. Men är det ingen där, och att hunden inte rastas där brukar jag faktiskt vara där med hunden ändå. Finns ingen anledning att inte vara där om den är tom, under förutsättning att man går därifrån om någon skulle komma dit med sitt barn.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

taylor__lambert
2015-01-11 11:59
#9

#7 nä man "får" inte vara där, men är det ingen där så brukar jag gå dit ändå, det handlar om att folk inte vill att man kommer dit när barnen leker och stör och en del barn kan vara rädda och sen att man rastar hunden, vilket man sällan gör ändå, hundarna brukar vara väl rastade innan man tar sig dit (men det gör väl ändå katterna så fint i sandlådorna ändå tycker jag) så jag säger, gå dit om det inte är något där och kör på🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: