Annons:
Etikettbiler-filmer
Läst 608 ggr
Cahira
2015-01-02 23:59

Apache och Frodo

Jag vill också göra en bildtråd! 

Förhoppningsvis kan det få mig lite mer motiverad att träna lite oftare. :) Jag har småbörjat med Apache och jag har tänkt börja Frodo lite lätt nu i vinter inomhus och sedan förflytta detta utomhus när han fattat vad "leken" går ut på. :)

För de som missat så är Apache en border collie/corgi och Frodo är en chinese crested. :)

Här är ett par gamla bilder på Apaches bravader. Klättra träd, balansera stockar, hoppa över omkullfallna träd, balansera på stubbar och stenar - det blir väldigt naturinriktat. Och vintertid får vi träna inne. Man tar vad man har. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
taylor__lambert
2015-01-03 14:08
#1

Följer, ska bli kul sen och se när Frodo väl kommer in i det hela 🙂 Älskar Apaches utseende 😍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
2015-01-04 00:48
#2

Jag älskar också hans utseende. Jag kollade hundar i shelters och såg honom och föll pladask. 😊

Jag försöker fundera ut smartaste sättet att börja Frodo på säkert sätt när han är agera först tänka sen-typ av hund. Men vi kommer börja inne helt klart.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

taylor__lambert
2015-01-04 10:37
#3

#2 jasså? kommer han ifrån en svensk förening då eller kommer han ifrån typ irland?

Ah jag börjar redan gilla Frodo XD alltid lika kul med hundar som gör och tänker efter senare.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
2015-01-04 17:24
#4

#3 Jag bor i USA och han kommer från ett no kill shelter som heter Last Hope och han hade blivit så misshandlad och var så skrajsen att om han hade hamnat på ett annat shelter hade dom avlivat honom. Han testades även positiv för borrelia så jag vet inte helt hur många år han kommer hålla med den kroppen, men vi njuter av de år vi har och han har kommit jättelångt i sin rehabilitering till ett lyckligt liv. I början litade han inte på folk alls och var jättestressad. Han var ett år då. 

Jag visste att det kräves en speciell människa för att rehabilitera en sådan korsning och det kändes som att jag var hans enda hopp (eftersom USA är ju inte direkt känt för att aktivera och motionera sina hundar). Jag är väldigt stolt över hur långt han kommit och min kärlek för honom är mycket djupare än med de jag haft från valp. Han vet skillnaden mellan ett bra hem och ett dåligt hem så han älskar mig ännu djupare. Han är smart som en räv och hård som en grävling. Slug och envis. Och ibland när jag ber honom om något så har han sån will to please från bc'n att han använder envisheten från corgin tills han lyckas. Det är riktigt häftigt att se en hund som verkligen försöker och försöker och försöker tills han lyckas. :)

Han har många rädslor kvar, men med tanke på att jag bara haft honom 2 år så har vi hunnit enormt långt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

taylor__lambert
2015-01-04 19:26
#5

#4 Åh USA härligt 😃 (hoppas själv att hamna där om allt går rätt till)

men åååh 😭 stackars liten då! Gud så skönt att han hamnat hos någon mer vettig människa 👍 nä det där med träna, stimulera och motionera verkar det vara väldigt ont om i USA, vilket är så sjukt synd. Men det är superbra att han har dig! Hoppas ni får många fler år tillsammans och att sjukdomen håller sig på avstånd 🌺

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
2015-01-04 21:00
#6

#5 Åh vart i USA vill du hamna? :)

Tack, hoppas jag med. Vi köpte honom i december och i juni tog jag första promenaden med honom. Innan dess kunde han inte vara lös för han stack, och han kunde inte vara kopplad för han var livrädd för koppel och slängde sig som en krokodil. Han var livrädd för händer, skor, fötter, koppel, dörrar, käppar, ben i rörelse, höga ljud…. ja allt. Trodde jag skulle behöva avliva honom ett tag för det kändes nästan egoistiskt att hålla en hund vid liv som är rädd för allt i världen. Men efter den första promenaden vände det och han har varit lojal ever since. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
taylor__lambert
2015-01-04 22:26
#7

#6 Förhoppningsvis går allting bra med min kille som bor I Texas, så kommer antagligen hamna där :)

Gud så härligt, förstår att ni är så nära varandra, när man har en hund som man jobbat så mycket med och ser resultat kärleken för varandra växer något enormt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cahira
2015-01-04 23:01
#8

#6 Åh spännande med texas! Håller tummarna så kan vi jämföra erfarenheter :)

Ja verkligen. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: