Annons:
Etikettövrigt
Läst 830 ggr
taylor__lambert
12/26/14, 6:58 PM

Belöningar

Vad kan man ha för belöningar till hunden som ger motivationen att fortsätta? Man ska ju variera med belöningar för att få upp motivationen. Min cocker är ju mat vrak så för honom funkar nästan bara ätbara saker.

Själv kör jag med kyckling, grillar den först sen sätter jag in den i ugnen delad i små, små bitar, så får de ligga där inne i några timmar sen blir de perfekta små knapriga bitar att mumsa i sig.

Sen kan jag göra samma sak med köttbullar, in i ugnen på ca 50c i några timmar så är det klart.

Jag tycker nog att mjukt gott godis är det bästa då det ska gå fort ned i halsen så hunden inte stannar upp och hostar och harklar.

Med amstaffen kan jag inte ha annat än beröm, han bryr sig inte mycket om godis, sen är han ju även känslig, leksak blir han heeelt tokig av, så där skulle man behöva träna självkontroll.

Hur gör ni andra, vad använder ni för belöningsmetoder?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Cahira
12/27/14, 4:14 AM
#1

Godis, beröm och magkli! Gud vad Apache kan krypa ur skinnet för den ultimata belöningen - magkli!

Beröm är medans han ska stanna kvar, godis som lön och magkli som jackpott plus några extra godisar. :)

Vill träna med min Chinese Crested så småningom men han är alldeles för ivrig och oförsiktig samt ung just nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
12/30/14, 3:12 PM
#2

Belönar med godis eller rösten/klappar för det mesta 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IngaTrnqvist
1/1/15, 11:36 PM
#3

Det beror på vilken typ av parkour vi tränar, tränar vi fartfyllda saker (detta, "flip" osv) är det klapp/lek, är det mer balansövningar belönar jag med godis och röst. Som godis ger jag oftast torkad kyckling/anka eller spannmålsgodisar.

Cahira
1/1/15, 11:41 PM
#4

#3 Vad kul att se filmen, bra jobbat! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
1/1/15, 11:48 PM
#5

#4 Tack! Brun älskar hoppa-i-famnen-lekar, så längtar tills det blir torrt så vi kan leka det igen. Har lite fler parkourfilmer, men kvalitén är inte den bästa, haha.

AnneN
1/2/15, 12:40 AM
#6

Jag belönar med vad hunden ser som belöning för stunden, allt från röst, godis, leksak, till att få springa fritt och nosa, fortsätta träna eller något annat hunden är villig att jobba för.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
nadilda
1/2/15, 9:00 AM
#7

Oftast med godis, beröm och lite kli på huvudet. Annars så kastar jag iväg en vante som hon får jaga och bära lite på.

Frida B
1/11/15, 12:41 PM
#8

Godis, beröm, lek och hoppa upp igen :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fridarebecka
1/11/15, 2:26 PM
#9

Lockar upp hunden och belönar alltid efteråt med något riktigt smarrigt godis, under tiden han utför momentet så berömmer jag med rösten 🙂

Upp till toppen
Annons: