Annons:
Etikettövrigt
Läst 1265 ggr
flocken
2017-07-30 18:01

Parkour för rädda och osäkra hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en omplacerings kille på 1,5 år. Självförtroendet i botten o tycker livet allmänt läskigt. Haft otur att tonåringar slängde smällare mot oss. Gjorde inte livet lättare för en redan ljudkänslig o osäker kille. Frånsett vår sociala träning har vi börjat träna lite parkour. Hoppa upp o ner. O nu sätta upp tassarna på olika saker. Även saker som inte är helt stabila. Just för att våga göra saker. Bara för att det rör sig eller låter så är det inte farligt. Perfekt träning för en osäker kille. På bilden kör vi social träning. Blev även lite upp med tassarna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Emo
2017-07-30 18:04
#1

Lycka till! Verkar intressant.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

flocken
2017-07-30 18:22
#2

#1 tack. Kommer bli intressant o se vilken skillnad det blir på hans självkänsla o självförtroende.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

taylor__lambert
2017-07-30 20:26
#3

Lycka till! Jag ser absolut framsteg på min hund. Han har blivit självsäkrare och vågar mera, ibland blir han lite för våghalsig och hinner jag inte med då så kan det gå mindre bra. Hoppas att parkour hjälper er!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

flocken
2017-08-04 11:53
#4

Igår var Dexter med om det första riktiga ovädret här. Regnade, blixtrade o åskade. Vi hade gått o lagt oss. Hade bara tvn på lite lågt. Han tittade på oss för en reaktion. Men när vi inte brydde oss så låg han och lyssnade en stund och fortsatte sen sova. Detta hade aldrig gått utan all träning. Så stolt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2017-10-28 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Träningen fortgår. Han får bättre självförtroende med att göra saker. Men hans rädsla kommer alltid finnas mer eller mindre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2018-02-12 06:17
#6

Nu har Dexter fått diagnosen posttraumatisk stress. Är svårt att träna då man aldrig vet av vad & när han blir rädd. Förra veckan reagerade han kraftigt av att det droppade från taket.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Drömmis
2018-02-12 06:27
#7

#6. Vilket fantastiskt jobb ni gör med honom! 🌺

Och även om han "aldrig kommer bli frisk" så är det fantastiskt att få kunna hjälpa till, stress är ju ändå något man i viss mån kan påverka med hjälp av träning. 

Vet ni vad han varit med om som orsakat diagnosen?

flocken
2018-02-12 08:06
#8

#7 Jag vet inte jätte mkt. Jag blev iaf hem nr 3 vid knappt 6 mån. Suttit mkt i lina/ bunden. Jag vet att flera i kullen har olika nivåer av rädsla. Första veckan här fick han panik av åska. Sen kom nyår & han försvann i panik. Hittad efter några timmar. Han var inne och sprang ut. Förra våren slängde tonåringar smällare mot oss. Då trodde jag han skulle dö. Efter det har det varit kaos. Blev polisanmälan & en notis i tidningen. Sen dess är han egentligen rädd för allt. Så egentligen är det från början ett dåligt psyke , flyttat mkt & sen allt som hänt. Har haft en djurtolk här som pratat med honom. Även kontakt med flera olika vett.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2018-02-12 08:11
#9

Han har även " stress kräkningar " Helt oanmält kan han kräkas rakt ut. Inga hulkningar eller förvarningar. Han kan stå på golvet så hör man bara ett plask. Så här han kräkts. Ute o gå & han kräkas medans vi går. Även svår att hålla i vikt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-13 17:54
#10

#9. Usch då, han verkar ha fått en tuff start, vilket ju ofta sätter sina spår ja :/. Jag har själv en irländsk gatuhund som jag fick jobba otroligt mycket med de första 2 åren. Mycket parkour, tricks och även drag av olika slag gjorde under för honom. Men givetvis är alla hundar olika och kan inte jämföras, dock hoppas jag att även er fina grabb kommer bli bättre med tiden och det tror jag verkligen han kommer!! När det känns som mörkast kan det plötsligt vända ❤😀 Håll oss gärna uppdaterade kring hur det går, vi håller alla tummar och tassar för er och ser fram emot fler fina parkourbilder 🐾

flocken
2018-02-16 05:48
#11

Jag hoppas kunna träna lite på lördag. Jag driver hunddagis så kan ha svårt att träna på vardagarna. Blir skönt när kvällarna fortfarande är ljusa & inte iskalla

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-16 06:37
#12

Jaså! vad kul, jobbar själv på hunddagis, så har all förståelse för att tiden inte alltid räcker till då ;). Vad är det för dagis? om man får fråga :).

Ja gud ja, och att få lite sol igen så man vaknar till liv. Nej, våren får mer än gärna ta och komma fram nu ☀️

flocken
2018-02-16 06:52
#13

www.djurflocken.se Haft öppet i snart 4 år. Ett mindre hunddagis i hemmiljö. Inga boxar utan de är hemma i mitt hus som vilken familje hund som helst. Tar även emot övernattningar. Ska fortsätta utb mig till beteende coach med fokus på problem hundar. Blir då även instruktör

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Drömmis
2018-02-17 08:11
#14

#14. Vad mysigt. En riktig dröm att kunna ha det så <3. 

Det låter väldigt intressant och jag tror absolut att det är en marknad som kommer växa, antalet "problemhundar" blir ju tyvärr bara fler och fler :/. 

Är själv inne på att utbilda mig inom hundpsykologi/problemhundskonsult så småningom, dels så man kan få möjlighet att hjälpa till mer, men också för att det är så oerhört intressant med beteenden, finns ju inte en enda individ som är den andre lik :).

flocken
2018-02-18 12:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 det är roligt när man hittat rätt i livet. Men jag har både fibromyalgi och bechterews. Två kroniska smärt sjukdomar. Så man är rätt trött på kvällen. Igår körde vi några lätta balans övn. Idag är det vila då Dexters mage & stress ballade ur igår så han bara kräktes. Är ris och fisk idag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-20 06:14
#16

#15. Usch ja, det kan jag tänka mig. Det må vara ett underbart jobb, men kroppen tar ju en del stryk tyvärr :/.

Man får ta en dag i taget och vara glad för det lilla, han verkar ändå ha det otroligt bra hos er måste jag säga, ni verkar väldigt måna om honom <3. Har ni förresten testat att ge honom b-vitamin för stressen och tryptofan för stressen? :).

flocken
2018-02-20 06:33
#17

#16 nej det har vi inte gjort. Hur ska det hjälpa? Funderar på boka tid hos vett för utredning av magkatarr. Vid minsta stress kräks han just nu. Vi har jobbat extremt mkt period. Jag är ändå stolt att han har så lätt att koppla av & även koppla bort de andra hundarna. Man får sin hund för att lära sig något. O Dexter lär mig oerhört mycket

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-20 06:42
#18

B-vitamin och tryptofan bildar tillsammans serotonin i kroppen (hormonet som motverkar stress). Stressade och unga hundar förbrukar större mängd b-vitamin än vad en "normal" hund gör, därför hjälper ofta ett tillskott på b-vitamin lugnande på stressade hundar.

 Tryptofan finns i bla. ägg, mjölk & banan, och det är av just den anledningen man som liten fick ett glas mjölk eller en banan om man inte kunde sova ;). Men ska man ge tryptofan till hund så finns ett medel som heter Equi-calm, som fungerar bra. 

Jag har själv fått tipsen från Anders Hallgren samt vår "alternativa" veterinär. Och det bästa är ju att det är naturliga produkter som inte ger några biverkningar, annat än att hunden kan vara lite lös i magen de första dagarna med B-vitamin, så man får börja försiktigt med den :). 

Ja men precis, så är det, vi lär oss ju minst lika mycket av att umgås med dem, som dem lär sig av oss <3

flocken
2018-02-20 07:49
#19

Tack. Ska läsa lite om det. Han får valeriana/ neurol vid behov. Lugnande och även det naturläkemedel. A.hallgren rekommenderar det oxå.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Drömmis
2018-02-22 06:15
#20

Ja, det känner jag igen att han pratat om :).

Annons:
flocken
2018-03-01 19:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Man kan inte bara träna. Bus & lek är viktigt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: