Övrigt

Parkour för rädda och osäkra hundar

2017-07-30 18:01 #0 av: flocken

Har en omplacerings kille på 1,5 år. Självförtroendet i botten o tycker livet allmänt läskigt. Haft otur att tonåringar slängde smällare mot oss. Gjorde inte livet lättare för en redan ljudkänslig o osäker kille. Frånsett vår sociala träning har vi börjat träna lite parkour. Hoppa upp o ner. O nu sätta upp tassarna på olika saker. Även saker som inte är helt stabila. Just för att våga göra saker. Bara för att det rör sig eller låter så är det inte farligt.
Perfekt träning för en osäker kille. På bilden kör vi social träning. Blev även lite upp med tassarna

Sajtvärd rexkanin Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2017-07-30 18:04 #1 av: Emo

Lycka till! Verkar intressant.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel 
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2017-07-30 18:22 #2 av: flocken

#1 tack. Kommer bli intressant o se vilken skillnad det blir på hans självkänsla o självförtroende.

Sajtvärd rexkanin Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2017-07-30 20:26 #3 av: taylor__lambert

Lycka till! Jag ser absolut framsteg på min hund. Han har blivit självsäkrare och vågar mera, ibland blir han lite för våghalsig och hinner jag inte med då så kan det gå mindre bra. Hoppas att parkour hjälper er! 

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Anmäl
2017-08-04 11:53 #4 av: flocken

Igår var Dexter med om det första riktiga ovädret här. Regnade, blixtrade o åskade.
Vi hade gått o lagt oss. Hade bara tvn på lite lågt. Han tittade på oss för en reaktion. Men när vi inte brydde oss så låg han och lyssnade en stund och fortsatte sen sova.
Detta hade aldrig gått utan all träning.
Så stolt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.