Annons:
Etikettbiler-filmer
Läst 732 ggr
molam
12/30/15, 5:43 PM

Shaggys (Poochys) Bildtråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och Galningen ska ÄNLIGEN påbörja vår hundparkour! xD Han behöver nått annat än bara drag att aktivera sig med! ^^ och Agility är han itne så Förtjust i, PArkour är roligare, Men hitentills har vi bara Dragsele och En vanlig promenad Sele som min hund (Kazzie) har nr vi tränr agility, Men vilken sele är bäst att ha?

Samt! HÄr kommer jag kasta in massa roliga bilder på flurtrollet så småningom! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
taylor__lambert
12/30/15, 9:04 PM
#1

Roligt med fler bildtrådar! 
När det gäller selar anser jag att smaken är som baken. Man kan ha vilken sele som helst så länge den inte hindrar hunden att röra sig fritt samt att du som förare får tag i den och kan ha ett grepp om den när hunden exempelvis ska hoppa ned från höga höjder och man ska hjälpa hunden ned för att minska belastningen. Sen är mitt eget tycke att den inte ska sitta i armhålor, men det spelar ingen roll för en del hundar, en del vill ha framknäpp, själv tycker jag det är lite krångligt, men det är så individuellt!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

molam
12/30/15, 11:18 PM
#2

Promenadselen är ven Lite lite liten (Eftersom det är Tikens Egentligen) så tänkte passa på att införskaffa en annan till Shaggy som kanske är bättre ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

taylor__lambert
12/31/15, 1:41 AM
#3

Kan ju säga vad som jag ser är vanligast. Metizo vill många ha pga den har handtag, framknäpp, ryggknäpp och siter inte lika mycket i armhålorna. Julius K9 pga handtag och sitter väldigt robust på hunden. Finns att köpa rem till om man inte vill ha D-sele. Amoken, komfortabel. Sitter inte i armhålorna. Knäpp fram och på rygg. Sen kommer alla olika typer av hurtta varianter. Men som sagt. Så länge hunden kan röra sig fritt och selen inte ger obehag och du kan hjälpa till och stödja hunden spelar märke inte nån större roll. Dogparkour har valt att använda Metizo som sin, vad ska man säga, rekommenderande sele.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

molam
12/31/15, 2:29 PM
#4

Jag har funderar på Metizo eller Amoken, men hittar inte vart man kan köpa den, är det bara online?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

taylor__lambert
1/1/16, 5:13 PM
#5

#4 ja tyvärr finns den mestadels bara online, man kan fråga om en djuraffär kan köpa in men just dom märkena brukar dom inte göra det på.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

molam
1/2/16, 1:00 AM
#6

OOkay! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: